Naše politike

Opće politike
Lokalne politike
  • GRAD PRISTUPAČAN SVIMA

    Naša stranka posvećena je stvaranju inkluzivnog okruženja za sve građane i građanke, uključujući i osobe s invaliditetom. Pristupačan javni prostor osigurava da osobe s invaliditetom mogu u potpunosti učestvovati u društvenom, ekonomskom i kulturnom životu naše zajednice. To uključuje izgradnju pristupačnih trotoara, rampi za invalidska kolica na svim ključnim lokacijama kao što su škole, bolnice, trgovine, parkovi i javne ustanove te prilagođavanje javnog prijevoza kako bi bio pristupačan osobama s invaliditetom. Kroz ove mjere možemo osigurati da osobe s invaliditetom imaju jednaku mogućnost pristupa i učešća u svim aspektima života u našoj općini. Uz mogućnost uvođenja poticaja za izgradnju pristupačnih stambenih objekata i kuća, potrebno je razmotriti i modalitete prilagodbe postojećih stambenih objekata kako bi odgovarali potrebama osoba s invaliditetom. Također, neophodno je osigurati dovoljan broj parking mjesta za osobe s invaliditetom u blizini javnih ustanova kako bi im nesmetano mogle pristupiti. Kroz politike koje su usmjerene na osobe s invaliditetom radimo na stvaranju okoline u kojoj se svaki pojedinac i pojedinka osjećaju podržano, uključeno i cijenjeno.

  • GRADSKO ZELENILO

    Izgradnja parkova predstavlja ključan segment urbanog planiranja i razvoja lokalnih zajednica. U svrhu ozelenjavanja grada, neophodno je prilikom planiranja i izgradnje novih stambeno-poslovnih objekata planirati i izgradnju zelenih površina, kako unutar novoizgrađenih stambenih blokova, tako i kod poslovnih i tržnih centara. Parkovi trebaju biti prostori koji će poticati zdrav način života, promicati društvenu interakciju te pružati rekreacijske i kulturne sadržaje za sve građane i građanke. Zelene površine trebaju biti dostupne svim građanima i građankama bez obzira na njihovu lokaciju u gradu ili općini. Stoga je potrebno raditi na izgradnji parkova na različitim lokacijama, kako u urbanim središtima tako i u perifernim područjima, osiguravajući da svi stanovnici imaju jednaku mogućnost uživanja u prirodnim prostorima.

    Parkovi bi trebali biti dizajnirani tako da odražavaju lokalnu kulturu i prirodne karakteristike područja. Potrebno je raditi na inovativnosti i inkorporisati održive prakse u dizajnu i održavanju parkova kako bismo osigurali harmoničan suživot čovjeka i prirode. U parkovima treba osigurati različite mogućnosti za rekreaciju i sportske aktivnosti, uključujući dječja igrališta, terene za sportove poput fudbala ili košarke te staze za trčanje i bicikliranje. Ovakvi sadržaji potiču tjelesnu aktivnost i zdrav način života među stanovništvom.

    Parkovi pružaju važan habitat za biljni i životinjski svijet te doprinose poboljšanju kvalitete zraka i smanjenju urbanog toplinskog otoka. Oni moraju biti mjesta gdje se održavaju kulturni događaji, koncerti, izložbe i radionice te trebaju pružati mogućnosti za obrazovne aktivnosti i edukaciju o prirodi i okolišu. Osiguravanjem da parkovi budu sigurni za posjetitelje i posjetiteljice u svako doba dana i noći kroz adekvatno osvjetljenje, redovito održavanje prostora te prisutnost nadzora i sigurnosnih mjera, omogućavamo njihovu veću posjećenost i iskorištenost. U procesu planiranja i izgradnje parkova neophodno je aktivno uključiti lokalnu zajednicu te njihove potrebe, želje i sugestije uzeti u obzir.

    Svime navedenim težimo stvaranju parkova koji će biti centar društvenog, kulturnog i rekreacijskog života naše zajednice, doprinoseći boljem kvalitetu života građana i građanki te očuvanju okoliša.

  • INFRASTRUKTURA

    Razvoj cestovne infrastrukture i sistema kanalizacije i vodovoda ima ključnu ulogu u unapređenju života građana i građanki i poticanju ekonomskog rasta. Stoga je potrebno redovno provoditi inspekcije i održavati postojeće ceste kako bismo identificirali oštećenja i izvršili potrebne popravke. Kontinuirano ulaganje u obnovu trotoara, biciklističkih staza i pješačkih zona radi osiguranja sigurnosti svih sudionika u saobraćaju neophodan je preduslov za njihovo očuvanje kao i poboljšanje horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije radi bolje vidljivosti i sigurnosti na cestama.

    Rastom populacije i industrijskim razvojem dolazi do potrebe za proširenjem cestovne mreže te je neophodno planirati izgradnju novih saobraćajnica, obilaznica i raskrsnica kako bismo rasteretili postojeće prometne tokove i smanjili gužve. Kroz saradnju sa stanovništvom potrebno je identificirati prioritete u razvoju cestovne infrastrukture.

    Kako bismo osigurali učinkovitu odvodnju otpadnih voda i minimizirali rizik od poplava, neophodno je povećati ulaganja u naš kanalizacioni sistem. Investiranjem u zamjenu starih cijevi i izgradnju novih pumpnih stanica osiguravamo poboljšanje kapaciteta i pouzdanosti kanalizacionog sistema. Implementiranjem proaktivnih mjera održavanja sprečavamo začepljenja i oštećenja na kanalizacijskim sistemima.

    Kroz održavanje i modernizaciju vodovodne infrastrukture potrebno je osigurati pouzdanu opskrbu pitkom vodom za sve stanovnike. Također, neophodno je poticati održive prakse upravljanja vodama kao što su recikliranje vode, uspostavljanje sistema za prikupljanje kišnice i poboljšana obrada otpadnih voda. U tom kontekstu, neophodno je uspostaviti česme sa pitkom vodom na prometnim trgovima i ulicama, kao i javne toalete koji mogu uticati na poboljšanje kolektivne čistoće.

    Kroz sve ove politike, težimo stvaranju sigurne, održive i funkcionalne infrastrukture koja će podržati rast i razvoj naših zajednica, unaprijediti kvalitetu života građana i građanki te doprinijeti zaštiti okoliša i očuvanju resursa.

  • JAVNI PREVOZ

    Javni prevoz mora biti pristupačan, učinkovit, održiv i siguran te je neophodno da zadovoljava potrebe svih građanki i građana. To je ključni dio infrastrukture svakog modernog grada i općine te treba biti dostupan i koristan za sve slojeve društva. Da bi to bilo moguće, potrebno je osigurati pristupačnost javnog prevoza za sve građane i građanke, bez obzira na njihovu socioekonomsku poziciju ili fizičke sposobnosti. To uključuje prilagodbu infrastrukture i vozila kako bi se olakšao pristup osobama s invaliditetom, starijim osobama i porodicama s djecom. Također, smatramo da je važno poboljšati efikasnost javnog prevoza kroz optimizaciju ruta, rasporeda i frekvencije prevoza. Time osiguravamo brzu i pouzdanu uslugu koja može privući više građana i građanki čime ćemo smanjiti potrebu za korištenjem privatnih automobila u saobraćaju. Uz to, potrebno je promovisati održive oblike prevoza poput biciklizma i pješačenja te ulagati u infrastrukturu koja potiče ove alternative.

    Sigurnost korisnika i korisnica javnog prevoza također je od iznimne važnosti stoga je potrebno osigurati poboljšane sigurnosne mjere na stanicama i vozilima te educirati osoblje o sigurnosnim protokolima kako bismo omogućili sigurno putovanje za sve. Transparentnost i dostupnost informacija o javnom prevozu su također ključni za njegovo poboljšanje. Građanima i građankama treba omogućiti pristup informacijama o rasporedu, cijenama, rutama te uvesti blagovremena obavještenja o promjenama redova vožnje kako bi mogli planirati putovanja.

    Izgradnja partnerstva s lokalnim preduzećima za javni prevoz, organizacijama za zaštitu okoliša i zajednicom omogućit će nam da učinkovito planiramo, implementiramo i nadgledamo mjere koje će osigurati uspješnost, efikasnost i održivost našeg sistema javnog prevoza.

  • KULTURA NA ULICE

    Kultura obogaćuje našu svakodnevicu te se stoga potrebno posvetiti stvaranju poticajnog okruženja za kulturni razvoj naših gradova i općina. Kako bi moglo doći do razvoja kulture u lokalnoj zajednici, neophodno je osigurati adekvatan prostor za kulturne djelatnike i djelatnice i slobodu kulturnog djelovanja. To uključuje stvaranje i održavanje kulturnih centara, galerija, muzeja i pozorišta koja će služiti kao mjesta okupljanja i izražavanja umjetničkih talenata svih naših građana i građanki. Također, potrebno je ulagati u obnovu i očuvanje kulturne baštine, te poticati aktivnosti poput tradicionalnih festivala i manifestacija specifičnih za svaku od naših sredina. Međutim, ništa od ovog ne bi bilo moguće bez osiguranja adekvatnog finansiranja kulturnih aktivnosti. To znači izdvajanje sredstava iz općinskog budžeta za potrebe kulturnih institucija, umjetničkih programa i projekata te poticanje privatnih investicija u kulturne projekte. Na taj način je moguće osigurati da kultura bude dostupna i pristupačna svim građanima i građankama naše zajednice, bez obzira na njihov socijalni ili ekonomski status. Također, važno je promovisati kulturne aktivnosti na lokalnom nivou kroz poticanje učešća građana i građanki u kulturnim događajima i projektima.

    Kroz ovaj pristup, cilj nam je stvoriti okruženje u kojem kultura postaje neizostavan dio svakodnevnog života, podiže mu kvalitet i stvara priliku za umjetničko i kulturno izražavanje.

  • OBRAZOVANJE SVIMA

    Budućnost svih nas ovisi od stvaranja okruženja u kojem će kvalitetno obrazovanje biti temeljni stup razvoja svih naših građanki i građana. Kako bi ovo bilo moguće, neophodno je osiguranje adekvatne infrastrukture za obrazovanje, počevši od vrtića pa sve do srednjih škola i fakulteta. To uključuje izgradnju novih objekata, modernizaciju postojećih te osiguravanje potrebne opreme i tehnologije za kvalitetnu nastavu. Kroz ulaganja u infrastrukturu, osigurat ćemo da svako dijete ima pristup stimulativnom okruženju za učenje. Kroz politike usmjerene na poticanje kreativnosti i inovativnosti, kao što su stipendije za učenike i učenice, odnosno studente i studentice, te poticaje za projekte poboljšanja obrazovanja, potaknut ćemo naše učenike i učenice da proaktivno utiču na promjene unutar obrazovnog sistema.

    Istovremeno, radit ćemo na osnaživanju uloge obrazovanja kao temelja za razvoj društva, potičući saradnju između škola, lokalnih zajednica i privatnog sektora. Posebnu pažnju posvetit ćemo predškolskom obrazovanju, prepoznajući njegovu ključnu ulogu u ranoj dječjoj dobi. Kroz revitalizaciju vrtića i osiguravanje jednake pristupačnosti, smještajnih kapaciteta i subvencioniranje smještaja, osigurat ćemo da svako dijete ima priliku za kvalitetan početak svog obrazovnog puta. Uz sve navedeno, težit ćemo transparentnosti i odgovornosti u upravljanju obrazovnim resursima koliko to bude moguće s lokalnog nivoa vlasti.

  • OTPAD JE POTENCIJAL

    Otpad je vrijedna sirovina koja može biti iskorištena u ekonomskom ciklusu. Kako bismo postigli održivu budućnost za naše potomke, neophodno je već sada početi saradnju sa svim zainteresiranim partnerima, kako javnim, tako i privatnim sektorom, kako bismo razvili procese recikliranja i ponovne upotrebe otpada. Cirkularna ekonomija i ponovna upotreba otpada ne samo da će smanjiti količinu otpada koja se odlaže na odlagalištima, već će i smanjiti troškove povezane s njegovim odlaganjem. Svaki korak koji poduzmemo u smjeru povećanja recikliranja će rezultirati smanjenjem troškova konačnog odlaganja otpada, što našu okolinu čini čišćom i zdravijom. U isto vrijeme, bitno je osigurati da postojeći sistem naplate odvoza smeća bude pravedan i transparentan tako što će se osigurati da svaki pojedinac ili preduzeće plaća prema količini otpada koju proizvodi, potičući ih tako da smanje svoju količinu otpada i odgovornije se ponašaju prema okolišu. Kroz ove mjere želimo promicati održivo upravljanje otpadom koje će osigurati zaštitu okoliša, smanjiti troškove odlaganja otpada te promicati ekonomski prosperitet kroz iskorištavanje vrijednih sirovina iz otpada.

  • PLANIRANI RAZVOJ

    Za kvalitetan dugoročan razvoj lokalnih zajednica, neophodno je postojanje strateških dokumenata, kao što su strategije i akcioni planovi za sistemsko planiranje svih aspekata lokalne zajednice poput lokalnih akcionih planova za zaštitu od požara, zaštitu lokalnih vodotoka, izvorišta vode za piće, upravljanje industrijskim, medicinskim i kućnim otpadom, upravljanje kvalitetom zraka i slično. Samo
    uz adekvatnu dokumentaciju, moguće je pristupiti sveobuhvatnom razvoju naših gradova i općina i na osnovu toga planirati budžetske rashode. Samo uz strateško upravljanje finansijama možemo očekivati poboljšanje kvalitete života za sve nas. Uvođenjem takvog pristupa, moguće je osigurati da svaka aktivnost koju lokalna zajednica poduzima bude usmjerena ka postizanju konkretnih rezultata i ostvarivanju stvarnih promjena u životima naših građana i građanki. Sistemskim dugoročnim planiranjem omogućava se identifikacija prioriteta i pravilna raspodjela resursa te se osigurava da novac koji se ulaže donese maksimalnu korist svim stanovnicima naših gradova i općina. Ovakav strateški pristup osigurat će i transparentnost u radu organa uprave te dodatno povećati stepen odgovornosti gradova i općina prema našim građankama i građanima. Sistemsko planiranje omogućava da se u kratkom roku reaguje na nepredviđene situacije koje mogu nastati bez ugrožavanja dugoročnih ciljeva razvoja lokalnih zajednica.

  • PODRŠKA PRIVREDI

    Podrška lokalnih zajednica privredi ključna je za poticanje ekonomskog rasta, stvaranje radnih mjesta i jačanje privredne stabilnosti. Podršku preduzetnicima i preduzetnicama moguće je izvesti kroz olakšice pri osnivanju kompanija, smanjenje administrativnih prepreka i pomoć u procesu registracije poslovanja. Osiguranjem pristupa informacijama, edukaciji i mentorstvu, preduzetnicima i preduzetnicama pružamo potrebna znanja i vještine za uspješno vođenje poslovanja. Povezivanjem lokalnih preduzeća i podrškom njihovoj međusobnoj saradnji, osigurat ćemo više poslovnih prilika, omogućiti povećanje broja proizvoda i usluga koje naša lokalna zajednica nudi te u isto vrijeme poticati održivi razvoj.

    Promovisanjem lokalne proizvodnje i usluga potičemo potrošače da podrže domaće proizvođače i preduzeća dok finansijskom podrškom osiguravamo pristup finansijskim sredstvima i kreditima za razvoj malih i srednjih preduzeća kroz subvencije, poticaje i povoljne kreditne linije.

    Također, saradnjom s obrazovnim institucijama i poslovnim sektorom dolazimo do usklađivanja obrazovnih programa s potrebama tržišta rada. Uz obrazovanu radnu snagu, možemo olakšati poslovanje lokalnim preduzećima i podstaći njihov razvoj i inovacije.

    Potrebno je osigurati i podršku izvozu jer tako pomažemo lokalnim preduzećima u pronalaženju novih tržišta i proširenju izvoznih aktivnosti kroz edukaciju, promociju i logističku podršku. Kada pristupimo olakšavanju administrativnih postupaka doprinosimo podsticanju izvoza i internacionalizaciji lokalnih preduzeća.

    Kroz ove politike, težimo stvaranju poticajnog okruženja za razvoj lokalnih preduzeća, poticanje inovacija i stvaranje održivih ekonomskih prilika koje će koristiti cijeloj lokalnoj zajednici.

  • SIGURNO OKRUŽENJE

    Sigurnost građanki i građana mora biti prioritet za lokalnu vlast. Osjećaj sigurnosti i povjerenja među građanima i građankama je ključan za stvaranje zajednice u kojoj svako može uspjeti, rasti i napredovati. Kako bismo osigurali da naši gradovi i općine budu sigurno i ugodno mjesto za život, neophodno je implementirati niz lokalnih politika usmjerenih na povećanje sigurnosti i smanjenje kriminala. Također, uzimajući u obzir nadležnosti lokalnih zajednica kao što su analize stanja javnog reda i mira te sigurnost ljudi i imovine, neophodno je da lokalne zajednice predlažu mjere nadležnim organima za ova pitanja. Stoga je potrebno raditi na jačanju saradnje između lokalne policije i zajednice. Kroz programe kao što su susreti s građanima, redovne patrole u zajednici i edukativne radionice o prevenciji kriminala, neophodno je izgraditi povjerenje između policije i građanstva. Samo kroz otvorenu i transparentnu komunikaciju, građani i građanke se mogu osjećati uključenima u proces očuvanja sigurnosti u svojoj općini i svom gradu.

    Osim toga, potrebno je dodatno ulaganje u infrastrukturu koja podržava sigurnost, uz saradnju s višim nivoima vlasti. Modernizacija ulične rasvjete, postavljanje sigurnosnih kamera na ključnim lokacijama i poboljšanje saobraćajne signalizacije samo su neki od načina na koje možemo poboljšati fizičku sigurnost naših ulica i javnih prostora. Ovakvi infrastrukturni napori ne samo da otežavaju djelovanje potencijalnim počiniteljima kriminala, već i pomažu građanima i građankama da se osjećaju sigurnije dok obavljaju svakodnevne aktivnosti. Pored toga, kroz programe edukacije o nasilju u porodici, prevencije nasilja nad ženama i njihove zaštite, kroz programe podrške žrtvama i rehabilitaciji počinitelja, u saradnji s centrima za socijalni rad potrebno je smanjiti broj kriminalnih aktivnosti i stvoriti okruženje u kojem se svaki pojedinac i pojedinka osjećaju sigurno. Neophodno je da lokalna zajednica osigura financijsku, pravnu i svaku drugu vrstu podrške žrtvama nasilja. Kada je u pitanju sigurnost i pružanje pomoći prilikom nezgoda i prirodnih nepogoda, neophodna je značajnija podrška za Gorsku službu spašavanja, kao i za Interventnu službu spašavanja kako bi se smanjili smrtni ishodi.

  • SPORT NAŠ SVAGDAŠNJI

    Promicanje zdravog životnog stila kroz aktivno učešće u sportu i rekreaciji kao i osiguranje pristupa raznolikim sportskim aktivnostima za sve naše građane i građanke ključ je očuvanja fizičkog i psihičkog zdravlja u svakoj zajednici. Stoga je potrebno povećati ulaganja u individualne sportove i rekreativnu kulturu kroz izgradnju novih sportskih terena, dvorana i fitness centara. Osiguravanjem prostora i infrastrukture koja će poticati pojedince i pojedinke na bavljenje sportom i tjelesnom aktivnošću potrebno je izgraditi kulturu redovne fizičke aktivnosti i tjelovježbe. Ulaganja u kolektivne sportove trebaju biti sistemski planirana i usmjerena prema javnom interesu, kolektivnom dobru i zadovoljstvu kako sportskih klubova tako i općina i gradova. Ovo uključuje podršku lokalnim sportskim klubovima kroz finansiranje
    infrastrukturnih projekata, opremanje sportskih objekata i stipendiranje mladih sportista i sportistkinja te kroz subvencioniranje ili besplatne vannastavne aktivnosti koje mogu učiniti sport dostupnim svima. Ovim
    mjerama sport ima potencijal postati ne samo sredstvo za održavanje tjelesnog zdravlja, već i za promicanje jedinstva, timskog rada i pozitivnih društvenih vrijednosti.

  • TRANSPARENTNOST

    Zaposlenici i zaposlenice gradskih i općinskih uprava, pored izvršavanja administrativnih poslova, imaju zadaću da aktivno učestvuju u pružanju podrške svim članovima o članicama lokalne zajednice te preduzetnicima i preduzetnicama koje djeluju na njenom području. Transparentnost administracije i mjesnih zajednica je ključna vrijednost koju uprava treba baštiniti. Kapacitete i stručnost naših službenika i službenica neophodno je staviti na raspolaganje svima u zajednici. Osim osnovnih administrativnih usluga, građani i građanke trebaju imati pristup pravnim savjetima, pomoći pri prijavama za projekte te svim drugim vrstama podrške. Neophodno je potaknuti saradnju između lokalne uprave i građana i građanki kako bismo zajedno radili na unapređenju naše lokalne zajednice.

    Otvorena komunikacija, saradnja i dijalog moraju biti temelj rada u administraciji, jer je samo kroz zajednički angažman moguće ostvariti pravednije i prosperitetnije društvo. Uz to, potrebno je pokrenuti proces digitalizacije i uspostaviti platforme za virtualnu komunikaciju i interakciju s građanima i građankama kako bi se olakšao pristup informacijama i uslugama, te kako bi se svima omogućilo učešće u donošenju odluka.

    Pored toga, neophodno je uvesti eksternu reviziju i monitoring svih započetih projekata lokalne zajednice, radi utvrđivanja stanja pojedinih projekata i eventualnih smetnji za njihovu realizaciju. Također, neophodno je organizovati redovne javne konsultacije i tribine na kojima će građani i građanke moći iznijeti svoje prijedloge, ideje i zabrinutosti te aktivno učestvovati u oblikovanju politika i programa na lokalnom nivou. Tako ćemo osigurati inkluzivno i participativno upravljanje koje će odražavati stvarne potrebe i interese građana i građanki naše zajednice.

  • TURIZAM JE NAŠA ŠANSA

    Turizam je ključni faktor za ekonomski rast i razvoj svake zajednice. Kroz razvoj turizma ne samo da promovišemo našu kulturu, historiju i prirodne ljepote, već stvaramo i nova radna mjesta i potičemo preduzetništvo. Kako bi se osigurao rast turizma kao značajne privredne grane u našim gradovima i općinama, neophodno je ulagati u kulturne događaje, festivale, izložbe i predstave. Uz to, potrebno je raditi na obnovi i očuvanju kulturno-historijskih spomenika kako bi postali dostupni i privlačni turistima i turistkinjama. Razvoj turizma nije moguć bez razvoja turističke infrastrukture koji omogućuje ugodan boravak turistima. To uključuje poboljšanje smještajnih kapaciteta, izgradnju rekreacijskih i sportskih objekata, te poboljšanje javnog prevoza i saobraćajne povezanosti kako bi turisti mogli lako pristupiti svim našim gradovima i općinama.

    Turizam budućnosti mora biti održiv. Samo onaj turizam koji štiti okoliš, potiče lokalnu ekonomiju i čuva naše kulturno-historijsko naslijeđe može biti dugoročno isplativ. Kako bismo uspjeli u tome, promovisat ćemo ekološki osviještene prakse u turizmu i poticati korištenje lokalnih proizvoda. Turizam može biti ključni pokretač ekonomskog rasta i otvaranje novih radnih mjesta. Stoga svaka lokalna zajednica mora poticati razvoj malih i srednjih kompanija u turističkom sektoru, pružajući poticaje, obuku i mentorstvo. Uz to, neophodno je uspostaviti saradnju s lokalnim obrazovnim institucijama kako bismo osigurali da budući radnici i radnice imaju potrebne vještine za rad u turizmu. Za privlačenje turista i turistkinja, potrebno je koristiti moderne tehnologije i digitalne platforme za promociju naših gradova i općina. Kroz kreiranje web stranica, mobilnih aplikacija i stranica na društvenim mrežama te saradnjom s turističkim agencijama moguće je povećati vidljivost naših gradova i općina na regionalnom nivou. Uz ovakav pristup turizmu, moguće je postići da održivi turizam postane motor razvoja naših gradova i općina od kojeg će koristi imati ne samo turistički djelatnici i djelatnice, nego i cjelokupna zajednica.

  • ZDRAVSTVO

    U našem zalaganju za zdravlje naše zajednice, stavljamo naglasak na razvoj primarne zdravstvene zaštite, osiguravajući adekvatan broj ambulanti i drugih jedinica primarne zdravstvene skrbi u našim općinama, posebno obraćajući pažnju na njihovu dobru rasprostranjenost i opremljenost. Pored zdravstvene zaštite, neophodno je uložiti značajne napore na prevenciji bolesti. Osiguravanje zdravijih životnih navika može rezultirati duljim i kvalitetnijim životom, smanjenim pritiskom na primarnu zdravstvenu zaštitu te brojnim drugim koristima, stoga je neophodno ulagati u edukativne programe, projekte i politike usmjerene na promicanje zdravih životnih navika. Kroz te inicijative, radi se na podizanju svijesti o važnosti zdravlja, pružaju se informacije o pravilnoj prehrani, tjelesnoj aktivnosti i prevenciji bolesti. Izgradnjom sportskih terena, parkova, staza za šetnju i biciklizam potrebno je raditi na promicanju aktivnosti na otvorenom koje potiču zdrav način života. Ovim povećavamo dostupnost prostora za vježbu i rekreaciju građanima i građankama te olakšavamo njihovo uključivanje sportskih aktivnosti u svakodnevni život.

    Također, poticat ćemo saradnju s lokalnim zajednicama, organizacijama civilnog društva i privatnim sektorom kako bismo zajedno radili na promicanju zdravlja i dobrobiti naše zajednice.

    Lokalne zajednice, pored fizičkog zdravlja, trebaju u saradnji s višim nivoima vlasti raditi na održavanju mentalnog zdravlja stanovništva pružajući podršku osobama koje se suočavaju sa poteškoćama kroz edukaciju, savjetovanje i psihološku pomoć. U ovom kontekstu, posebno je važna briga o mentalnom zdravlju djece i mladih, pri čemu je bitna izrada Programa prevencije ovisnosti maloljetnih osoba u saradnji s višim nivoima vlasti. Uz to, treba težiti promicanju zdravih radnih okolina i pružanju podrške poslodavcima koji implementiraju programe zdravstvene zaštite na radnom mjestu.

Kanton Sarajevo

Tuzlanski kanton

Zeničko - dobojski kanton

Unsko - sanski kanton

Srednjobosanski kanton

BPK i HNK

RS i Brčko distrikt